jeg ble æreselev, men...

Tar jeg helt feil, eller er det den tiden på året hvor uendelig mange, håpefulle tiendeklassinger besøker skoler landet rundt for å finne ut hvor de kunne tenke seg å starte etter sommerferien, og ikke minst hva de skal bli når de en gang blir gamle, grå og kommer i overgangsalderen? Jeg vet i hvert fall at lillebroren min suser rundt på forskjellige skoler, medier og kommunikasjon og you name it.

Selv besøkte jeg blant annet skolen jeg endte opp på. Melsom videregående skole, medier og kommunikasjon. Og jeg angrer som faen. Da jeg var der på besøk, ble jeg helt forelsket i at læreren aldri var i klasserommet, at man kunne ta så lange friminutt man ville når som helst, at man kunne gå med sko inne, at man fikk sitte HELE dagen på hver sin pc og at når vi først hadde en lærer, så satt vi rundt et bord og pratet. Jeg var jo ikke klar over at til sammen TO av de tre årene skulle være slik! Null motivasjon, null struktur og... ja. Det var ikke alltid vi hadde lærere, en gang! Til slutt ble jeg bare helt deppa av å gå på skolen, så det endte ofte opp med at jeg lå hjemme og stirret i taket i stedet.

Under vitnemålsutdelingen i 3. klasse (sommeren 09), ble jeg utnevnt som æreselev på skolen, og jeg lurte bare på HVORFOR I H... Prøver skolen å ta æren for bloggsuksessen min, eller hva? En ting er at jeg opprettet bloggen på skolen fordi vi hadde alt for mye fritid, en annen ting er at jeg ikke fikk annet kjeft hvis jeg gjorde bloggting i skoletiden. Burde ikke en mediaskole støtte opp rundt og hjelpe i gang elevene med en eventuell karriere innen media?

Nå babler jeg fælt. Det jeg egentlig ville si, er at alle 10. klassinger: VELG MED OMHU : ) Ikke ta det første og beste, og ikke hopp over der hvor gjerdet er lavest - slik som jeg gjorde. Jeg ble smartere de tre første årene på barneskolen enn jeg ble på videregående.

Skolen fikk meg til å gi så blaffen at jeg stod her (i Portugal!!!!) dagen før matteeksamen. Så eksamen ble jo strykende lett...

Et morsomt fakta: visste dere at mattelæreren min de to første årene på videregående var en planteforsker som før hver time poengterte at han verken kunne særlig godt, eller hadde særlig lyst til å lære oss matte? WAY TO GO!

0

Skriv en ny kommentar