en helg i hollywood

Jeg har i grunn ikke tenkt s mye over det fr, men mamma og pappa har vrt utrolig flinke til ta med oss barna p ferier. Flere ganger i ret. For si det snn: vi har SETT Europa. Vi har kjrt til Italia i bil, sovet i telt i Frankrike, spist oss i hjel p luksushoteller i Spania, druknet i luksus p Middelhavscruise og... Ja. Hvis ikke jeg har kjrt p motorveiene i Tyskland minst tjue ganger i lpet av mitt tjue r gamle liv, s vet ikke jeg.

Det har kanskje noe gjre med at mamma og pappa mttes da de var reiseledere? Reising har i hvert fall alltid vrt en stor del av livet vrt. Nr vi lander p Gardermoen, gasser pappa bilen hjem og lper rett inn p PC'en for booke billetter til neste ferie. Nesten. Han leter etter reiser like mye som vi leter etter interessant sladder p Facebook og Twitter.

MEN, det jeg egentlig skulle fram til: p disse Europa-turene vre har jeg blitt sliten i bena bare av g inn i en grotte eller av se en vingrd i fjellveggen (n, noen r senere, har jeg dritlyst til dra p vingrd, forresten). MEN, her i Los Angeles er det annerledes. Jeg lper fra sted til sted, melder meg p turer, og nr jeg er "sliten", er jeg klar for mer. Helt utrolig.

Denne helgen har jeg vrt i Hollywood med Annie, Ozie og Andrea. UTROLIG gy! Og n er jeg ddssliten, men frst skal det blogges. Har selvflgelig dokumentert turen, s n kan dere oppleve den via meg. God tur nedover siden!

Etter skolen p fredag samlet vi fr lille jentegjeng, og bestilte en taxi til skolen. Veldig mange av dere lurer p hvor langt det er til LA/Hollywood/sentrum fra skolen, og selv om svar p sprsmlene kommer veldigveldig snart, kan jeg n med sikkerhet si at det koster 70 Dollar plussminus med taxi. Det er bare rundt 400 kroner! En hundrelapp p hver delegger ikke akkurat for shoppingen.

Vi dro p en gr og smtrist dag, helt perfekt for shopping og litt turistattraksjoner! Hotellet jentene hadde booket het Historic Mayfair, og det er ikke et hotell jeg vil anbefale. Fint hotell og deilige senger med utsikt til Hollywood-skiltet, men det l litt usentralt og i et ganske skummelt strk. Vi gikk ikke ut dra fr taxien var p plass, hehe.

Da vi hadde lagt fra oss tingene p hotellet, tok vi taxi til Rodeo Drive i Bevery Hills. Et ganske s eksklusivt omrde. Flte meg ikke helt p hjemmebane, selv om jeg har med meg en solid slant shoppe for. Vi prvde oss p et kjpesenter hvor alle klrne viste seg vre dekorert med fjr og diamanter, og fant fort veien ut igjen. Der stod det paparazzier med nesa klint inntil vinduet, for han duden med caps inne p kjpesenteret var tydligvis en kul fyr. Og s var plutselig mammaen til Miley Cyrus der. Ellers ikke s mye skrive hjem om.

Vi gikk litt fram og tilbake for finne butikker som var litt mer for "snne som oss", men da "vinterkulden" satte inn og retningssansen gikk i dass, fant vi nrmeste restaurant og slo oss ned for spise.

Restauranten vi havnet p var Italiensk inn til beinet, s vi koste oss med pasta, livemusikk - og dessert p huset. S vi ble sittende en god stund og drikke kaffe og studere de andre gjestene, som s ut til vre svrt s velstende italienere. Menn med stokk og eldre damer med botox-overdose. Ganske interessant. S tok vi taxi hjem igjen, og slo oss til ro med at den frste kvelden i Hollywood ikke kunne brukes til s mye mer enn kjpe en flaske Vodka.

Ett hotellrom, en vodka og fire jenter. Vi under 21 drakk selvflgelig bare brus, bryter da ikke loven her heller. Det ble i hvert fall en sen aften med bde dans, sang og pysj - og morgenen etter var det TIDLIG opp. Jeg stirret Hollywood-skiltet i ynene og tenkte fuck you, fr jeg dro meg opp og gjorde meg klar for en hel dag med sightseeing. Vi meldte oss tydligvis p en guidet tur kvelden i forveien.

S vi hoppet p en buss, med en gjeng glade medturister, og lot turen begynne. Turguiden vr Jack kjente tydligvis byen inn og ut, for han pratet nonstop i den hylytte mikrofonen sin, og kjrte land og strand rundt i tte timer. MEN, det var faktisk utrolig lrerikt, og vi s mye interessant.

Vil anbefale alle nykommere ta en slik guide rundt i byen. Da fr man p en mte sett litt av alle stedene, og det er lettere velge ut hva man vil tilbake til og bruke mer tid p : ) Vi lrte mye om byen, og fikk bde shoppet, spist og sett mange kjente steder, s det var absolutt verdt en halv dag.

P et tidspunkt beskte vi et sted som heter Farmers marked, og da s jeg noe som fikk meg til mpe. Bare et eksempel p hvor ekstreme noen ting er her. En dukkebutikk ved navn American Girl har nemlig tatt HELT av. Det foregr visst slik at sm jenter gr inn i butikken og finner en dukke som ligner dem selv mest mulig. Og s gjelder det gjre ting mest mulig realistisk. Det fantes ALT av utstyr en kan tenke seg, nesten som om man skulle shoppe til sitt eget barn. Skiutstyr, kofferter, kjledyr, badekar, hrprodukter, sm mbler, hndklr, tfler, klr og sko med de minste detaljer - og alt var s ekte og funksjonelt!

Og s det dryeste. Dukkebutikken har sin egen frisrsalong hvor de sm jentene tar med dukkene sine for fikse hrfrisyrene deres. Og det var et eget dukkesykehus der! Hvor dukkene satt i RULLESTOLER hvis de var delagt! Og s har de en egen dukkecaf hvor jentene tar med sine kjre dukker p caf! Oh my god. Frst tenkte jeg at; h, skulle nske jeg var p den alderen n, da hadde jeg storkost meg. Men s vandret tankene mine litt, og jeg tenkte; for et mareritt. Sikker p at dukkene her vkner til live om natten. For et FREAKY sted.

Selveste Hollywood og Walk of Fame var selvflgelig gy. Subbet litt fram og tilbake og s p stjernene i bakken, og s p rare mennesker i rare kostymer, fr vi mtte farte videre. M komme meg tilbake en dag og beske Madame Tussauds og snt. Og s drmmer jeg stort om mte p Johnny Depp eller Brad Pitt p gata, de eneste som alle syns er deilig som jeg ogs syns er deilig. I Hollywood var det bare en Tom Cruise se, og han er IKKE srlig kjekk.

Etter turen tok vi taxi rett til en stor outlet vi hadde hrt mye bra om. Citadel Outlets var i hvert fall en stor skuffelse for meg, men tror ikke de andre jentene var helt enig. Alt jeg klarte kjpe var et par Converse (for 20 dollar, alts 100 kroner!), men ellers syns jeg bare det var litt snn r 2004-ish Guess og Ed Hardy- greier. Ikke helt meg, men sikkert flott for noen. Masse tilbud var det i hvert fall, for de som ikke har noe i mot mye mennesker og rot. Skuespillerne fra Glee var tilstede for tenne et juletre da, det var jo litt cool.

Da vi kom hjem, skjedde DETTE. Slitne til beins, ikke klare for verken vodka eller musikk. S vi bestilte Pizza Hut, latterlig billig, og latterlig fettete. Ett pizzastykke, og man ligger der, stappfull og nede for telling. S vi s p sladre-TV helt til vi sovnet. Og s vknet jeg klokka fem med trne til Annie i navelen og en buldrende snorkelyd i ret. Gidder du snu deg og snorke andre veien? Takk. Og s sovnet jeg igjen.

Nok en gang hadde vi klart bestille TIDLIG tur kvelden i forveien. Denne gangen til Universal Studios. Ingen tid miste, vekkeklokka ringte fr klokka sju! Jeg l i senga og bannet helt til de andre jentene stod klare nede i lobbyen. Og s var det klart for enda en bumpy ride med VIP Tours. Jeg foreslr nye dempere p bilene deres! Eller hva n enn som hjelper.

Universal Studio var heftig. Vi begynte med en Universal Tour, en rundtur med tog, for se flere locations hvor store filmer og serier er blitt spilt inn - og spilles inn. I dag spilte de blant annet inn Desperate Housewives og Parenthood. Stas! se Wisteria Lane i virkeligheten var herlig - og plutselig kjrte vi inn i en King Kong- filmscene med 3D-briller. Jeg skreik, var redd og ble vt av effektene, men det var gy.

Men det er nesten s jeg fler at alle framtidige filmopplevelser er delagt, n vet jeg alt for mye om hvordan ting blir til. Guiden bare; inne i den brakka der spiller de n inn NCIS Miami - og ja, vi er fortsatt i LA. Og senere fikk vi se miniatyrmodeller av forskjellige naturkatastrofer og lignende. I sm badebasseng. WTF!

Etter en lang og morsom dag i Universal Studios, dro vi hjem til hotellet for hente bagasjen vr. Men tror dere dagen var over? Neida. Etter en liten lur i taxien p vei hjem, bestilte vi en ny taxi og stoppet innom Santa Monica p veien - for shoppe. Jeg satte meg igjen fast p Bloomingdale som har s fantastisk mye fint og vakkert, spesielt fra Marc Jacobs, Michael Kors og Burberry. Akk.. Vet nesten ikke hvor jeg skal gjre av meg! I dag fikk jeg faktisk handlet litt, i motsetning til forrige gang. Shoppinglykke er farlig!

Men N har jeg tusenvis av andre ting gjre! Men folkens, dra til Los Angeles, besk Hollywood, det er helt fantastisk her! Tusen takk for en fin tur, jenter : )