INTENSIVKURSET ER I GANG

I samarbeid med Sande Trafikkskole



! I dag startet jeg p intensivkurset mitt hos Sande Trafikkskole.

For de som ikke vet hva et intensivkurs er, s er det at man gjr alt det obligatoriske man trenger for kunne ta lappen p n uke. Kjretimer, sikkerhetskurs p bane, risikoteori, langkjring - ja, hele pakka. Hektisk, men gy!

Har alltid sett p kjring og lappen som noe ndvendig og litt kjedelig, noe jeg m gjre. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle synes det var gy! Men det har sikkert mye med omstendighetene gjre. Jeg kjrer rundt i en deilig Audi cab, i godt selskap av bl himmel, sol, heftig aircondition (thank God) og en kjrelrer som er helt annerledes enn hvordan jeg hadde forestilt meg en kjrelrer. Eirik er morsom, snill og viktigst av alt: tlmodig. Han har lovet at han aldri blir sur, ikke engang oppgitt. Flaks for meg, som ikke fr med meg alt frste gang...

Men jeg skal ikke fremstille meg selv som noen rva sjfr, for jeg blir bedre og bedre for hver gang jeg kjrer. Jeg slapper mer av i rundkjringer n, og kryss er heller ikke s alt for ille lengre. Jeg har en liten utfordring hva angr legge seg i riktig spor i enkelte tilfeller, men er jeg litt mer oppmerksom br det ordne seg kvikt. Jeg har begynt se mine egne smfeil n, s da er det jo bare begynne finpusse.

Kjrelrer Eirik med nettbrettet sitt. Det bruker han for vise meg hva jeg kunne gjort annerledes p Google Maps. Og s kjrer vi ut og prver p nytt. Super mte lre p :-)

Sande Trafikkskole har nesten bare fine biler, grunn nok til velge dem som kjreskole spr du meg. Men denne bilen er min, s sprs om ikke jeg stikker av med den nr intensivkurset er ferdig. Hadet!

I morgen skal jeg ha kjretimer som i dag, og p onsdag skal jeg ha sikkerhetskurs p bane. Sistnevnte gleder jeg meg til, har hrt at det er gy. Og kanskje litt skummelt? Skal prve f tatt noen bilder derifra, eller er det nskelig med video? Hahaha. Jeg er helt fjsete n, sitter med hodet i en btte Redbull og leser teori som en hest. M ta teorien s fort som mulig slik at jeg kan melde meg p til oppkjring, for det begynner bli lang venteliste. S hvis du vil ha lappen i nrmeste framtid; skynd deg f teorien i boks!

I tillegg til hjemmesiden hvor all info str, har Sande Trafikkskole Facebook-side her, og de heter Sande Trafikkskole p Instagram ogs :-)

Har jeg noen lesere som holder p ta lappen n? Og er det noen som har et heftig tips for best teorien? Jeg sliter litt med teorien, og river meg i hret fordi jeg fr s mange feil p testene jeg tar p nettet. Skal ta et E-teorikurs i kveld, s hper det kan hjelpe meg!

65

Haha du er s morsom! hadde tatt seg ut som du stakk av med bilen deres =)

h s gy! Kanskje det er et slikt kurs jeg m ta nr den tid kommer, sitter nemlig her enda uten en eneste kjreegenskap..

Nydelige bilder!

h din heldiggris. virker som du koser deg skikkelig hos sande trafikkskole. selv hadde jeg et helvete med kjre opp, kjrelreren min var en sur kjerring..

Les gjennom boken en gang, og s les du gjennom den en gang til! Det e kjedelig, men det e som m til! Du treng ikke lese absolutt alt den andre gangen, men du skjnne sikkert sjl ka som e viktigst lese p!

Du burde iallefall lese p trafikkskilt, plassering i trafikken, korsn ansvar du har i trafikken og vikteplikt osv :-)

Lykke til!

Lykke til med billappen!

Jeg brukte kun lese gjennom boka en gang, fr jeg tok testen p teoritentamen.no. Det brukte jeg til jeg s at nesten alle testene mine hadde max 2 feil :)

Celine: det kommer ganske fort nr man bare kommer seg i gang! :-)

Rikke - Kommenterer alltid tilbake!: tusen takk!

Maja E: s kjedelig! :-( jeg er veldig fornyd hos ST, det er s gy!

Vilde: den boka er s grr, haha. Men gjr mitt beste! Takk for det :-)

STINA - Mote, trening og skjnnhet: takk :-D

Kan anbefale deg en app til iphone som heter Teoriprven. Eirik er kjempeflink! Hilsen storfornyd tidligere elev ;-)

Sikkerhetskurs p bane er litt skummelt i starten, men det er ekstremt morsomt nr du klarer slappe av :)

Det du ikke skjnner helt fra teoriboka, burde du skrive ned som notater.

Den boka der er helt grusom. Ta de testene p nettet tusen ganger til du fr alt riktig. Jeg tok testen kanskje fem ganger og fikk aldri alt riktig, gikk tok teoriprven og stryk p frste... Jvlig kjedelig! S ta de testene p nettet mange ganger, hjelper veldig. Masse lykke til! Har hatt lappen i to r og ELSKER kjre bil enda. Haha!

Anonym: appen er lastet ned! Takk :-)

Bettina: er s redd for stryke p frste forsk nr jeg tar teorien, men har p flelsen at det kommer til skje :-( men regner med at det lser seg til slutt!

Lykke til med bil lappen, du kommer til st med glans :) kanskje det der er noe for meg , for mangler det du nevner der og vil ha lappen snart :) men ikke tatt teorien enda, redd for stryke:/

minlangehistorie: da er vi to! Men jeg tror bare jeg hopper i det, og hvis jeg stryker s har jeg jo hvertfall ftt vd meg in real life :D

Selv syns jeg teoriboka gjr hodet egentlig mer forvirret enn noe annet. Det som er mest forvirrende er jo at det er s mye informasjon der inne som man ikke har bruk for en gang - i alle fall ikke p selve prven.

Gikk gjennom boka n gang (p over en mned) og tilbrakte kvelden fr teoriprven inne p teoritentamen.no og tok sikkert titalls runder - noterte litt underveis, det jeg fikk feil p og sto heldigvis p frste forsk :-)

Men det aller viktigste er nok bare stole p mageflelsen, begynner man gruble over alternativene s g alltid for det frste du tenker p :-)

Lykke til videre bde med teori og kjring!

Nina: tusen takk for det! :-) kjekt hre om andres erfaringer

har du tatt teorien enda da? :)

Hei! Teoriprven er ikke s vanskelig som folk skal ha det til etter min mening. Hvis du leser igjennom boka nye n gang, tar testen flere ganger p internett (anbefaler teoritentamen.no, sprsmlene her er vanskeligere enn de er p den ordentlige prven, s om du fr til under 7 feil her, s vil du mest sannsynlig klare den ordentlige med glans - jeg fikk 9 feil kvelden fr jeg tok selve teorien, men bestod med 2 feil), og dette i kombinasjon med at du har vrt mye ute i trafikken og lrt deg regler der vil gjre at du bestr. Jeg er ganske sikker p at du klarer det p frste forsk. :) Bare husk les sprsmlene godt under prven, ta deg god tid, slik at du skjnner hva de er ute etter! Det er mange sprsml som egentlig er logiske, uten trenge ha alt for mye kunnskap fra fr av. Det som dukket opp flest ganger p min prve var de forskjellige skiltene og sperrelinjene, s lr deg hva alle disse betyr og hvor lenge skiltene gjelder (jeg fikk spesielt mange sprsml som spurte om jeg kunne ta en forbikjring her). Husk ogs lre deg regne ut bremselengde (og det var en ting til med utregning i teoriboka som jeg ikke husker akkurat n), for dette kan dukke opp (fikk opp kalkulator p siden av skjermen for ta utregningen i). Jeg tror du ogs kommer til bli overrasket over hvor mye enklere sprsmlene er enn hva du hadde forestilt deg! Lykke til :)

Nina: tusen takk for gode rd, sitter og klr meg i hodet over bremselengde og den slags n :-)

minlangehistorie: nei, det er derfor jeg ver til den n :-)

Pugg skiltene! Jeg trodde selv at jeg kunne de, meeen viste seg at jeg ikke kunne de s godt som jeg trodde... S pugg de, hjelper deg mye!

Det Nina skrev er p en prikk! Husk akkurat det hun skriver, for det tipser jeg videre selv.

Masse lykke til, har troa p deg :-)

Jeg leste gjennom halvparten av boken fr jeg fikk en kompis til ta prvene p nettet med meg. Vi gikk gjennom hvert sprsml sammen og han hjalp meg med resonnere meg frem til riktig svar uten si det rett ut. Det var utrolig lrerikt! S kanskje far eller mor kan vre til hjelp! Vi kobla pc'en til tv'en og tok en real kosekveld ut av det! Mye morsommere enn banne til boken.

Spr lreren din om han ikke kan f inn litt teori nr dere kjrer. Det krever at du har det tekniske nogen lude i orden, men det er lettere koble teorien til opplevelser enn pugge den :) Ellers finnes det apper og prver p nettet, som flere nevner over her.

Hilsen en nyutdannet trafikklrer :)

Fr jeg skulle inn ta prven, sa sensoren til meg at jeg burde bare svare det frste svaret som jeg tenkte p. Da ville alt g bra. 4 feil hadde jeg, fornyd med det :-)

Les i gjennom teoriboken n gang, skumlesing holder. Ta teoriprven p nettet frem til du har null eller n feil fem ganger p rad. Da er du klar til ta den dagen etter:)

Jeg leste gjennom boka en gang, s tok jeg prvene p Teoritentamen.no helt til jeg fikk 0-3 feil p de fleste prvene. Brukte totalt 2 dager p ve, funka best for meg bare pugge som en hest dagene fr prven istedenfor dra det ut over lang tid. Men jeg anbefaler Teoritentamen hvertfall! De sprsmlene er vanskeligere enn de p selve prven, og de har ogs en app til telefonen s du kan ta prver mens du sitter p bussen f.eks. Det du br ve mest p er utregning av bremselengde og stopplengde (stopplengde=bremselengde+reaksjonstid). Man fr ogs en del sprsml om forskjellige trafikksituasjoner, gjerne med et bilde, hvor de spr om du kan kjre inn her/stoppe her/parkere her osv. Da er det viktig f med seg alle skilt og veioppmerkningen!

Lykke til, tror du greier det fint!

Jeg prvde teorien snn 3 ganger fr jeg sto, og forskjellen p da jeg sto og de 3 andre gangene jeg tok teorien var at jeg fikk et tips fra kjrelreren min som funket s bra! Hun sa at nr jeg leser sprsmlet, skal jeg drite i se p alternativene, men lukke ynene og tenke ut hva jeg tror er svaret, og hvis det str der som et av alternativene er det mest sannsynelig rett! og IKKE g tilbake og rett! Jeg brukte 45 - 70 minutter de 3 gangene jeg strk, og 14 minutter den gangen jeg sto. Lykke til!

S: det var et godt tips, takk for at du delte det :-) skal absolutt prve p det

Wow, alt p samme uke! Greit bli ferdig fort, men da har du en hard uke foran deg! Masse lykke til, jeg krysser fingrene for deg :-)

Bruk teoritentamen p nett :) Jeg brukte den + teorikurset som man kan kjpe, i lpet av 24 timer fr jeg tok teorien. Jeg besto med 5 feil, p 12 minutter. Teorikurset er virkelig til anbefale, gjerne fr du starter ta teoritentamen, p kurset fr du forklaringer p hvorfor svaret er som det er.

Skal du laste ned en app s er det den fra prove.no. Den har absolutt de likeste sprsmlene som de du fr p prven. Og sprsmlene p teoriprven er s enkle at du kommer til f sjokk. Myyyye enklere enn p de nettprvene :o

Tok teorien selv for et halvtrs tid siden, og jeg gruet meg ekstremt! P teorien er det som svaralternativer hvor det stort sett er 4 svar, noen ganger 3. Det ene er helt utelukket feil, to er veldig like og det tredje kan du nesten utelukke det ogs. Jeg leste selv p det strste kapittelet i boka, ogs tok jeg masse masse prver via teoritentamen.no

Svarer du feil p et sprsml kommer riktig svar under og kommentar p hva som er riktig. Jeg var veldig heldig og fikk flere av sprsmlene jeg hadde hatt p teoritentamen p min teori.

Har n snart hatt lappen i 4 mneder og skjnner nesten ikke hvordan jeg klarte leve uten!

Masse masse lykke til! :)

Ett tips som var supert for meg p selve teoriprven- svar frst bare p de sprsmlene du er ganske 100% sikker p, og svar de resterende til slutt. Jeg hadde da igjen 9 tror jeg som jeg var usikker p. Svarte p de og tenkte "har jeg klart gjette meg rett p mesteparten s er det besttt" og det gjorde jeg. 😄

Jeg slet ogs veldig med teorien, pnet boka men den ble like fort lukket som den ble pnet. S mitt tips er kjp deg en ukes/mned p Teoritentamen, og ta testene der! Nr du str fast eller fr feil sprsml, slr du opp i boka og leser om akkurat det du fikk feil p. Det gjorde jeg, og det ga meg mye mer enn at jeg skulle ha lest boka 1000 ganger. Sprsmlene p teoritentamen er vanskeligere enn den ekte teorien s anbefaler virkelig den siden! :) Nr jeg starter med testene hadde jeg over 20 feil, og flte meg hpls. Men tilslutt gikk det bedre og bedre, da jeg hadde besttt 10 prver p rad dro jeg og tok den ekte teorien, og jeg besto med glans! Null feil p frste forsk! S masse lykke til :)

PS: ta ogs skiltprver, p min teori var det mye skilt sprsml s det kan vre lurt ve litt ekstra p!

Du burde lese boka grundig en gang, ogs lese litt mindre nye en gang til. Det er kjedelig der og da, men absolutt verdt det! Er jo kjipt(og dyrt) stryke. Du burde ogs lse de "test deg selv"-oppgavene som finnes etter hvert kapittel, da fr du sjekket om du kan det du har lest.

Masse lykke til med lappen! :)

Du burde ogs registrere deg p teoritentamen.no, og ta prver helt til du klarer den hver gang. Min erfaring er at det er enklere i virkeligheten enn p nettet, men du burde uansett gjre det mange ganger p nettet.

Ta testene p prove.no ! De gir fasit nr du velger feil, og forklarer hvorfor det er det riktige svaret. I tillegg er noen av spm p selve teoriprven HELT LIKE som de p siden :-) boka hjalp meg nesten ingenting, men det gjorde den siden.. Lykke til!

Susanne Michaela

Jeg er ferdig med alt unntatt teorien. Har strket to ganger p teorien.. fikk 10 feil frste gang, og 11 feil den andre gangen. Men skjnte i ettertid at jeg burde ha vd MYE mer den andre gangen! har vel gtt en mned siden jeg tok den, s skal ve masse p teoritentamen.no denne uken, og s ta teorien igjen neste uke. Ble overrasket over hvor mye lettere den ekte teoriprven er enn de p nettet. S det er en veldig deilig flelse:) men v masse p skilt og bremselengde osv. Siste prven jeg tok og strk s fikk jeg bare feil p regulering av trafikk. Ikke noe p menneske i trafikken og mrkekjring osv. Men sprs helt hva du sliter mest med da.. men som de over har skrevet, s er det veldig lurt klare best flere ganger p prvene p nettet fr du tar den ekte teorien. Masse lykke til!:):)

Hei! Tips til best teoriprven: g inn p www.teoritentamen.no og kjp dagspass. Ta denne prven mange ganger, om og om igjen i 2-3 dager, s skal du se at du str:) Koster litt, men verdt det:) Veldig kjekt hvis man synes der er slitsomt mtte lese hele boka. Lykke til!:)

Jeg brukte kun prove.no, og stod p frste forsk :-) Lr deg lese sprsmlet grundig, for s luke ut alle svarene du mener ikke er riktig, slik bestod jeg :)

Jeg bestemte meg for ta teorien dagen etter, leste hele boka og for hvert kapittel svarte jeg p sprsml i tilhrende sprsmlsbok. Markerte de jeg fikk feil p og gikk gjennom hele boka, satt oppe nesten hele natta. Ferdig med boka, prvde meg p feilsprsmlene igjen, tok vel rundt fem tester p nettet og dro til Vegvesenet rett fr de stengte, fikk to feil. Veldig effektivt! Gjennomfrt p 24 timer.

Therese jonasdal

Strk en del ganger p teorien, men nr eg til slutt klarte det leste eg boken hyt for meg selv, og leste sprsmlene godt under selve prven. Ta det frste du tenker p og ikke g tilbake rett.det kan delegge mye. Lykke til😊

Jeg kan ta teorien til bil om noen mneder, s jeg leser litt av og til. Jeg har prvd ut testen og bestr den. Men jeg har jo tatt frerkort i klasse AM146 og S allerede :) Gruer meg til begynne med kjretimer, i og med at vi har en stor bil som er lett ta bakkestart og starte og kjre med siden den har s stor motor. Kjrelreren har en liten bil, s jeg har veldig lyst ta automatlappen, men s bor jeg i Finnmark s her er det veldig enkelt ha manuelt gir :) Hper du klarer lappen Ida, ha en fin dag!

Nr du har svart p alle sprsml, sjekk at du ikke er usikker p mer enn 7, da vet du at du har besttt 😊😊

Hei Ida!

Hadde jeg vrt deg hadde jeg skumlest boka en gang, tatt mange tester p teoritentamen.no og hvis du:

1. Gjr det bra p testene, skumles boka en gang til fr du tar prven.

2. Gjr det drlig p testene, les boka nye (eventuelt de delene du sliter med) og ta testene p nytt.

Nr du har tatt s mange tester at du er lei, tar du flere! Nr du har sttt p 4 tester p rad, er jeg ganske sikker p at du bestr.

Under selve prven er det lurt lese gjennom sprsmlene nye, fr du tenker hva som er riktig, eller hva DU ville gjort i trafikken. Mange av sprsmlene er enkle hvis man bare tenker seg til hvordan man ville opptrdt i trafikken. Vil ogs anbefale deg svare det frste du tenker - og ikke g tilbake for rette. Hvis du fortsatt fler deg usikker etter ha lest boka og tatt prver, vil jeg anbefale deg ta tester p kjrskolen - der du etterp gr gjennom sprsmlene med kjrelrer :) Jeg var supernervs fr prven, men tok veeeldig mange tester p teoritentamen, og jeg sto heldigvis p frste forsk!

Masse lykke til, jeg er sikker p at du nailer dette! :-)

Mitt tips er droppe boka. Jeg bestod teorien kun ved kjre masse (lrte meg trafikkreglene p denne mten) og tok masse tester p teoritentamen.no. Det boka kan vre grei til er skilt. Lykke til :-)

Jeg slet med og holde konsentrasjonen da jeg vde inne p teoritentamen.no, MEN da jeg satt og leste opp spm hyt for kjresten min lsnet det veldig. Plutselig hadde jeg bare 3 feil i motsetning til 10-15 :p S jeg anbefaler deg og ve sammen med noen :)

Hei Ida! Elsker solbrillene dine, hvor er de fra? Masse lykke til med kurset og oppkjringa! Det gr nok bra skal du se :-)

Ah, n husker jeg ha lest at de er fra Celine! Da blir vel neste sprsml; hvilken modell er de? :-)

Jeg tok betalte noen kroner p teoritentamen.no og tok tester der, i tillegg til at jeg lasta ned appen til teoritentamen. Brukte ikke boka i det hele tatt. Jeg prvde ogs ta teorien bare for se hvordan jeg l an, fr jeg vde noe srlig, men stryker du da s m du jo vente 2 uker fr du kan prve igjen. Jeg stryk, men da visste jeg jo hva jeg mtte ve mer p, og klarte det p andre forsket.

Lykke til, det gr nok kjempe bra! :-)

Nr jeg skulle ta teorien kombinerte jeg testene p nett med lese i boka, enkelt og greit egentlig. Og det hjelper ogs se for seg situasjonene i virkeligheten, snn at man kanskje lettere forstr seg p problemstillingen.

De fremlegger sprsmlene med flere svaralternativer, og disse svarene er ofte veldig like hverandre, s nr jeg hadde svart p alle sprsmlene gikk jeg igjennom alle to ganger til, bare for vre sikker. Jeg tok meg god tid, og var det noe jeg var usikker p gikk jeg bare videre til de andre sprsmlene mens jeg tenkte litt p det, og gikk tilbake etterp for ikke henge meg undvendig opp i et sprsml.

Det funket iallfall for meg, fikk 2 feil men iallfall besttt! :-)

Masse lykke til!:-)

Da jeg skulle ta teorien, startet jeg lese boka p en mandag. Mandagen en uke etter, hadde jeg klart teorien - p frste forsk! Det jeg gjorde var frst lese ut hele boka, deretter satte jeg meg ned p nettet og skaffet meg tilgang p teoritentamen.no. Planen var egentlig ta teoriprven den fredagen, men siden jeg ikke flte meg klar og hadde 10 + feil hver eneste gang, bestemte jeg meg for vente til mandagen istedet. Fredag og lrdag orket jeg hverken lese eller ta prven p nettet. Da sndagen kom startet jeg s smtt med prven p nettet, og vet du hva? Jammen klarte jeg den - uten f for mange feil. S jeg repeterte gang p gang (sikker p at jeg tok prven hvertfall 50 ganger), helt til jeg bare mtte legge inn rene og sove ut til dagen etter. Min erfaring p teoriprven var at den var utrolig mye lettere enn den var p nettet. S jeg bestod med glans - bare en feil!

S mitt tips er stole p mageflelsen. Svar frst p de sprsmlene du vet du kan, og hopp over de du er usikker p. Deretter gr du gjennom sprsmlene en gang til. IKKE endre p de du har svart p fra fr (stol p mageflelsen), bare svar p de du var usikker p i starten. Fortsett snn til du er ferdig. Dette klarer du - LYKKE TIL! :-)

Du har sikkert ftt dette tipset fr men jeg lrte teorien ved kikke grundig p alle feilene jeg hadde p testene p nettet. S leste jeg om temaene jeg hadde feil p.. :) lykke til !

Frst og fremst: lykke til!

Jeg tok lappen i mai, og sto p bde teorien og oppkjring frste gang heldigvis. I forhold til teorien: Testene p nettet er MYE MYE vanskeligere enn den egentlige teorien. Der er sprsmlene og ikke minst alternativene mye lettere og bedre enn p nettet, der alternativene gjerne er lange og forvirrende. Men les boken, selv om det er ganske kjedelig. Ogs hjelper det si skiltene hyt nr du kjrer forbi dem. Alts bare si hva alle betyr osv.

P den praktiske prven var jeg p et tidspunkt s sikker p at jeg hadde feilet helt. Jeg var s nervs og anspent. Men egentlig var det ganske greit. Jeg bestemte meg for at dersom jeg skulle f stryk p denne, skulle i alle fall slutten p oppkjringen vre bra. Jeg skulle vise at jeg kan kjre. Men tilbakemeldingen ble bare at hun synes alt hadde vrt kjempebra. S det gjelder vel kanskje ikke psyke seg selv ut. Dersom jeg bare hadde gitt opp p grunn av nerver o.l. ville jeg jo ikke besttt.

Og en siste ting. Ikke bare utsett teorien. Det er bedre ta den for s stryke en gang, for da vet du hvordan situasjonen er osv. Og hvis du venter og venter til du liksom "er klar" s vil du aldri fle deg 100% klar. :)

Dette var i alle fall mine opplevelser. Og ja, glattkjringen er gy!

Ulrikke: Audrey :-)

Da jeg leste til teoriprven leste jeg hele boken 3 ganger. Ufattelig kjedelig men det hjalp!! Jeg tok ogs masse prver p teoritentamen.no helt til jeg hadde under 7 feil. Anbefaler ogs ta skiltprver p samme nettside. Jeg fikk hvertfall en del sprsml om skilt da jeg tok teorien andre gang. Uansett greit kunne :) sikker p at du greier det hvis du ver nok! For det ER vanskelig nr man ikke har vrt ute i trafikken fr. Husk ogs at om du stryker frste gang s fr du ikke samme sprsml neste gang du tar den. Masse lykke til:-)

Rikke Nilsen Skogland

Jeg leste boka frst en gang, s leste jeg den enda en gang og noterte ned underveis hva jeg flte jeg mtte kunne enda bedre - s leste jeg p disse notatene senere. Under hele leseperioden tok jeg ogs tester p nettet. Jeg klarte testen p frste forsk! :-)

Jeg holder ogs p med lappen, synes det er kjempekjedelig, men det blir jo superdigg nr man endelig fr den :)

Hvor lang tid brukte du p teorien? Snn fra du startet lese til du tok prven?

Silje: ja, det er kjempedeilig! :-)

Jeg har ikke lest jevnlig, tok et lite skippertak helt p slutten, rett fr jeg tok prven. Min erfaring - i tilleg til at jeg har hrt det fra andre, er at prven er veldig lett i forhold til alle tester man tar. S det gr nok bra for deg og! :-)

Skriv en ny kommentar