TGIF

Lagde meg en liten fredagssmoothie etter trening i dag, og fy så god den ble. Sluttet helt å lage smoothie etter at jeg snublet over en artikkel som het "feit av frukt", men jeg begynner å komme over den nå. Haha.

Oppskriften er enklere enn enkel:

♥ 50/50 med frosne bringebær og blåbær
♥ Goji Berry juice fra The Berry Company

"Krydre" gjerne med litt acai-pulver hvis du har, yum yum. Denne smoothien reddet livet mitt da jeg pladasket ned i sofaen etter lidelsen på treningssenteret. Fysj. Haha, læreren min i markedsføring sier "fysj" hver gang noen rekker opp hånda og sier et eller annet om blogg. Han føler tydeligvis det samme for blogging som jeg føler for treningssentere.


Fredag er som regel family night for min del. Så nå er jeg hos mormor og morfar med mamma og pappa, og pappa står på kjøkkenet og lager noe som lukter dritgodt. Så her ligger jeg, med tøfler og pledd og sulter i hjel

Ha en fin fredagskveld!

6

Hørtes bra ut! Ha en fin kveld du og. :-)

Uhj det lyder vældig nyttigt :D

hvor får en kjøpt denne goji juicen?? og acai -pulveret?

Drukt inneholder mye fruktsukker som øker blodsukkeret, som igjen øker bukspyttkjertelens utskillelse av insulin. Insulin er et hormon som lagres fett i kroppen. Dvs at energien fra fruktsukkeret omdannes til fett. Et godt tips er å balansere smoothien din ved å tilsette protein og fett. For den du drikker nå er jo rene karbohydrater. Ta f.eks litt tyrkisk/gresk yoghurt i, og litt avocado så blir konsistensen mer kremet, blodsukkeret øker ikke like mye OG du blir mer mett :)

trude: juicen har jeg kjøpt både på ICA, Rimi og Meny, den finnes mange steder :-) acai-pulver har jeg kjøpt på iherb.com, men finnes på helsekost også :-)

Ser veldig godt ut, men ville helt klart gjort som Stine Helene og tilsette proteiner og fett :)

Skriv en ny kommentar