STAKKARS KROPPEN MIN

I gr gjorde jeg noe dumt. Jeg hadde fastedag, og flte meg full av energi. S jeg bestemte meg for dra p trening og trene styrke. Jeg lftet tyngre enn jeg pleier, prvde pushe meg selv litt. Jeg hadde jo s mye energi. Rett fr treningen var ferdig, ringte det et postbud som stod hjemme hos meg med en pakke. Jeg hadde ventet p pakken lenge, og lovte at jeg kunne vre hjemme innen ti minutter. S jeg, som egentlig ikke har noe srlig med kondis, spurtet hjem p fire minutter. Hadde jo s mye energi.

Og n ligger jeg her, da.

Da jeg vknet i dag hadde jeg s mye feber at jeg var vt i hret, og flelsen av mtte spy var tilstede ved hver minste bevegelse jeg gjorde. Verdens snilleste mamma kom og srget for at jeg fikk i meg Cola og mat, og hun kjpte til og med snus for meg p butikken. Dere aner ikke hvor pinlig mamma syns det er kjpe snus ♥

S n fler jeg meg ti ganger bedre. Men dette fr vre en advarsel til alle dere som hele tiden spr om, og er nysgjerrig p prve 5:2. Ikke tren hardt p 2-dagene! Det visste jeg vel egentlig p forhnd, men man kan jammen bli lurt trill rundt nr man fler seg s lett og energisk. Det var i hvertfall siste gangen jeg gjorde det, for det var skikkelig ubehagelig.

Det er mange som skriver kommentarer og sender mailer hvor de nsker vite mer om 5:2-dietten. Jeg grsser nr jeg hrer ordet "diett", for det er ikke hva det er for meg. Hvis jeg fortsetter med 5:2 skal jeg skrive mer om det, men jeg m finne en forsvarlig mte gjre det p. Ikke i form av kalorier og vekt, men i form av sunne og gode matoppskrifter som metter og gir nring p en fastedagene. Eller halvfaste da, som det egentlig er :-)

N skal jeg kose meg litt med den forsmte mailboksen min, og ellers bare slappe av resten av kvelden. Hei s lenge!

21

morsomt! Vi holder p med "hva er sakprosa" p lrerhgskolen, hvor jeg leser "sakprosa i skolen" av Kalleberg og Kleiveland. I teksten er du omtalt flere ganger:-)

Maria: Haha, s morsomt :-)

Hei! Jeg lurer p hvor dynetrekket ditt er fra?:)

Sikker p at du ikke har det som gr rundt for tiden? Var med tre venninner som var syke p mandag, og n er jeg syk selv! :-( Hater vre syk! fler meg s ubrukelig og pysete..

Hvis du liker tunfisk s vil jeg anbefale spise det med grnnsaker, for eksempel brokkoli- eller blomklmos med tunfisk! Og litt rmme eller kesam + krydder! NAM

Stakkars deg.

trene p tom mage er nok en individuell opplevelse. Jeg klarer fint trene p tom mage og har gjort det mange ganger. Har hold meg p toppidrettsniv s det er nok mer enn tom mage som spiller inn p hvordan kroppen reagerer i ettertid. Vi ble faktisk oppfordret til trene p tom mage de gangene vi hadde morgentrening kl 7 hver mandagsmorgen (galskap spr du meg 😛) gikk p toppidrettslinje. Tror og det har mye si om en har trent jevnt gjennom oppveksten, noe jeg forvrig har gjort for da et en mer vant til belastningen. Uansett du fr ha god bedring!

Tonje: hper ikke dere ble oppfordret til trene og ha tom mage i 24 timer? :O

Lina: nei, n er jeg nesten fin i formen igjen :-) men uff, god bedring til deg! <3

anonym: det er fra Missoni, kjpt hos Milla Boutique p Aker Brygge :-)

Hei!

S gy hre at du ogs prver 5:2(dietten). Liker ikke kalle det diett jeg heller forresten, for fler ikke at det er det. Jeg har gtt p den i en og en halv uke og skal ha min 4. fastedag i morgen. Fler selv at jeg lrer mye om mat vet g p 5:2. Man m jo finne mat som gir mye fyll, men som er kalorifattig og det kan man jo ta med seg i de andre dagene ogs, selv om man da kan spise normalt. Blitt salat med enten noen kyllingbiter eller laksbiter til middag p meg p "fastedagene". Har s vidt skrevet litt om det p bloggen min, men m teste det ut litt mer. Gikk ned 1kg frste uka da, og ny veiing p fredag :)

Hei! Jeg har nylig begynt med 5:2, delvis inspirert av deg, og kjenner det passer supert for meg! Jeg vil naturligvis gjerne at du deler tips og oppskrifter, men forstr og setter pris p at du vil gjre det p en hensynsfull og forsvarlig mte. Takk for inspirasjon, og for at innleggene dine alltid er rlige, ekte og med glimt i yet :)

Kine: s bra at du trives med det! Og takk for fine ord, klem :-)

Man skal vel strengt tatt ikke trene i det hele tatt nr man faster.

Hei. :) Jeg lurer p hvordan 5:2-dietten fungerer de dagene fastedagen faller p en skoledag. Hvordan greier du holde konsentrasjonen oppe disse dagene med s lite mat?

Vurderer begynne med 5:2, men har lange dager p lesesalen hvor jeg er avhengig av f i meg nok mat for kunne prestere ordentlig. Litt kjedelig legge fastedagene til lrdag og sndag. :o

Kristine: hei :-) jeg sluttet med 5:2 rett fr jeg begynte studere, s har ingen erfaring med det. Men n etter vinterferien har jeg 7 skoleuker igjen hvor jeg m prve faste! Jeg kommer nok til faste p sndager, da jeg syns det er trist faste p fredager og lrdager. S da blir det n dag med forelesninger hvor jeg skal faste, og da har jeg tenkt ha med meg en Skyr (93 kalorier), knekkebrd/rugspr (35 kalorier per skive) og 3 skiver kalkunplegg fra Prior (ca 30 kalorier). I tillegg tenker jeg drikke masse vann og kanskje en svart kaffe, og da klarer jeg meg til jeg fr laget middag p kvelden :-) en gulrot har ca 30 kalorier, og brokkoli er veldig kalorifattig og metter mye. S det er fint ha med seg i en boks!

Sykt! Samme skjedde med meg i gr! Var p trening, flte meg fresh, og n mtte jrg bli hjemme fra jobb pga feber/forkjlelse. Sykt irriterende bli syk av noe som liksom skal gjre deg frisk.

hvordan kan jeg flge deg? Finner ikke stedet jeg leter etter..XD

imaginephoenix: hvor vil du flge meg? :-) Jeg heter Idawu p Instagram, hvis det var det du tenkte p.

Jeg har fulgt 5-2 dietten i over et r og har gode resultater. Etterhvert vil du fle energi ogs p 2 dagene. Men det er viktig spise mat som metter og gir energi. Merker godt dersom jeg spiser "gal" mat - da blir jeg fort sulten igjen og mister energien. Lykke til videre med din nye livsstil (for det er jo det 5-2 er :)

Hei!

Jeg har aldri skrevet kommentar p en blogg fr - men en gang m vre den frste! Du virker som ei positiv, kul jente. Du skriver festlig og fengende. En blogger er et forbilde, og jeg tenker at det da er ditt ansvar vre det. Snusing blant unge jenter er et kende problem blant unge jenter i Norge, og jeg har en bnn om at dere som er i medier og som skriver blogger med feks trening og kosthold i fokus, har helse i fokus! Snus s mye du vil - det er ditt personlige vlg s lenge du er over 18 r -men husk at du pvirker andre. Det ser kult ut - nr en kul sprek jente snuser. (Synes noen). Lykke til videre med bloggingen😊

Skriv en ny kommentar