MIN KJÆRLIGHET FOR FARRIS&JUICE

Annonse Du skal se jeg jubler, når jeg får vite at Farris&Juice kommer med ny smak. Det var intet unntak da jeg fikk høre at det nå var en med bringebær på markedet. Hallo, mellomnavnet mitt er ...

DET ER NESTEN LITT FLAUT

Hold deg fast. I går regnet jeg meg fram til at det var nøyaktig én måned siden jeg hadde laget middag til meg selv. Nå har jeg riktignok vært bortreist to av ukene, men hva som har skjedd de ...

VEGGIE BURGER FOR LUNCH

I går lagde jeg meg veggie burger til middag, og det var så godt at restene ble lunsj i dag. Jeg har funnet ut at det viktigste for meg på en burger er ost (hei hei, ostevrak her), så hvorfor ikke ...

MIN NYE FAVORITTSUPPE

Jeg er blitt helt hektet på en suppe, som jeg tenkte jeg skulle dele oppskriften på. Supper er sunt, godt, enkelt å lage - og ikke minst deilig og varmende på høsten. Jeg har tatt utgangspunkt i de...

RUNDT MITT NYE SPISEBORD

Jeg har ikke spist taco siden jeg blogget om det sist, og i dag savnet jeg det så mye at det var på tide. Så jeg inviterte mamma og pappa på middag - tror egentlig ikke de er så glad i taco, men hv...

KAPITTEL JUICE-MASKIN

Dere kan tro jeg følte meg dum da jeg tok med meg en liten Meny-pose bort på posten for å hente den nye juice-maskinen jeg hadde bestilt på nett. Esken var så stor at det like gjerne kunne vært en ...

THE GOOD STUFF

Annonse Husker dere at jeg presenterte nyheten Farris&Juice for dere i starten av året? De er tydligvis blitt en suksess, for nå har det kommet enda en smak i sortimentet. Nemlig ananas og sitro...

ALENETID MED DREAM SORBET

Annonse Før jeg reiste til Bali, fikk jeg teste to nyheter fra Diplom-Is; Dream Sorbet med mango og Dream Sorbet med bringebær. Jeg er solgt! Begge sorbetene er utrolig friske, og de smaker virk...

ET LITE FROKOSTTIPS

Hola! Ville bare gi dere verdens enkleste frokosttips; gresk yoghurt fra Tine, med mango og pasjonsfrukt. Den er sååå god! Til og med jeg som ikke liker klumper i yoghurt syns denne smaker som godt...

TIL DEG SOM HATER Å BAKE

Jeg har lenge lekt med tanken om å bake noen sunne rundstykker, men kaster som regel ett blikk på en oppskrift og blir utslitt bare av det. Jeg liker ikke å bake. Jeg syns det tar for lang tid, og ...

DAGENS MIDDAGSTIPS

Jeg er sååå lei av typiske thairetter med kokosmelk, så her om dagen bestemte jeg meg for å droppe det og heller lage med kun soyasaus. KJEMPEGOD og enkel rett, jeg brukte disse ingrediensene: ...

TRAVLE DAGER = MATPAKKEFABRIKK

Legg meg i en himmelsk hotellseng, og du kan banne på at jeg kommer for sent på skolen med vilje. Haha. Det skjedde i hvertfall i dag! Bestemte meg for å bli i Oslo til i dag, så jeg slapp unna et ...

OPPSKRIFT: PIZZA MED BLOMKÅLBUNN

Her kommer oppskrift på pizza med blomkålbunn. Jeg syns den ble kjempegod, selv om bunnen ikke ble sprø. Hvis noen vet hvordan jeg kan få den sprø, eller om det det hele tatt går an, si gjerne i fr...

OPPSKRIFT: PIZZA MED SØTPOTETBUNN

Jeg ser at mange eksperimenterer med sunne pizzaer om dagen; pizzabunn av søtpotet, av tunfisk og av blomkål. Det vekket selvfølgelig matvraket i meg. Tenk å kunne spise pizza flere ganger i uka, u...

FARRIS&JUICE

Annonse God søndaaaag! Jeg hopper bare rundt av lykke fordi jeg har ferie, syns det er så ubeskrivelig deilig. I dag vil jeg gjerne fortelle dere om min nye yndlingsdrikke; Farris&Juice! Jeg ble ...

TGIF

Lagde meg en liten fredagssmoothie etter trening i dag, og fy så god den ble. Sluttet helt å lage smoothie etter at jeg snublet over en artikkel som het "feit av frukt", men jeg begynner å komme ov...

FAVORITTSALATEN

Haha. I dag meldte jeg meg inn på treningsstudio igjen. Er flere måneder siden jeg har trent på et, og ettersom jeg går rundt og føler meg så jævlig ekkel om dagen, tenkte jeg at det var lurt. Jeg ...

LEMON PARTY EVERY DAY

Hei og hopp ♥ Jeg er i gang med ny fastedag, så jeg er ikke helt oppstått enda. Siden jeg har ferie prøver jeg å spare energien min så lenge jeg kan. Men nå begynner jeg å bli rastløs, så ska...

SUNN PEPPES + BLOGGERE = SANT

Annonse I går var jeg invitert til Peppes i Karl Johan, med disse tre flinke bloggerne. Formålet med besøket var å smake på noen av Peppes sine nyheter - hold dere fast: SUNNE nyheter. Det er bl...

VIL DU BLI SPONSET AV TINE ISTE?

Annonse TINE isTe er offisiell sponsor av tørste øyeblikk, nettopp fordi det er den ultimate tørstslukkeren til enhver anledning. Nå i sommer ønsker TINE å sponse ditt tørste øyeblikk, i form av e...

LETT OG GODT FROKOSTTIPS

//Skrevet i samarbeid med Fjordland Er det noe som endrer seg helt for meg nå som det er sommer, så er det frokostvaner. På en dårlig, mørk vintermorgen kan jeg finne på å koke et stusselig egg, o...

SOMETHING IN THE WATER

Dagene går sakte med naturfagsboka i fanget. Men herregud, så mye annet jeg får gjort! Jeg har vasket terrassen min. Byttet støvsugerpose. Ommøblert stua. Og så har jeg selvfølgelig gjort alle de v...

MINE SUPERMAT-RUTINER

//Skrevet i samarbeid med BuyHelse.no Mine elskede alger... I fjor, da jeg bodde med bestevenninnen min, var jeg hver morgen vitne til at hun drakk noe som så grønt og jævlig ut. Det var så uaktue...

DREAM DREAM DREAM...

//I samarbeid med Diplom-Is ... Whenever I want you, all I have to do is dream. Diplom-Is har lansert to nye friske smaker i yoghurtis-serien "Dream". Jeg har testet begge to og mere til, og må si...

SMOOTHIE, MUSKLER OG KORT HÅR

God morgen! Jeg skal straks sykle avgårde til PT-time og frisørtime. Har tatt ut mitt elskede Hairtalk extensions og har egentlig bestemt meg for å gi håret mitt en sunn pause. Så jeg bestilte fris...

FJORDLAND LUNSJ

//Annonse Typisk scenario for meg: har dårlig tid, løper ut døra for å rekke et tog. Kjenner sulten rive i magen, og sprinter innom Narvesen på togstasjonen for å kjøpe lunsj som jeg kan ha med på...

POSITIVE TANKER ER ALT VI HAR

Å, fy fader. Fikk nettopp så brain freeze at jeg måtte legge meg ned og rulle rundt på gulvet. Ble i overkant ivrig etter å sluke den iskalde smootihen jeg nettopp lagde. Skal jeg fortelle dere noe...

FROKOSTTIPS + KONKURRANSE

//Reklame Noen ganger frokost, av og til lunsj, andre ganger mellommåltid. Jeg oppdaget og falt for SKYR i 2009 - tror faktisk det var helt nytt i Norge den gangen. Men etter den gang har SKYR vær...

MIDDAGSTIPS: HJEMMELAGDE VÅRRULLER

Det eksperimenteres stadig med hjemmelagede vårruller på kjøkkenet her, og på lørdag lagde pappa og jeg noen som ble veldig gode. Tenkte å dele oppskriften med dere :-) Du trenger ♥ 3 s...

GRØNNSAKSKJOLEN

Som dere kanskje kan se, har den grønne, glitrende nyttårskjolen ankommet. Den var ikke akkurat for stor. Den passer egentlig ganske greit, men jeg ser gravid ut. Noe som i grunn er ganske typisk f...

OPPSKRIFT: LAG TACO-TILBEHØR FRA BUNNEN

Taco og annen mexican food er en helt super måte å få i seg masse grønnsaker på. Alt smaker jo godt sammen med et tacoshell og sterkt krydret karbonadedeig eller strimlet kylling! Problemet er bare...

MIDDAGSTIPS: EN MINDRE USUNN PIZZA

Haha, den sære hjernehalvdelen min blir skikkelig oppgitt når folk spiser mørk sjokolade i stedet for vanlig sjokolade, og påstår at det er så suntat man kan spise så mye man vil av det. Svært lite...

OPPSKRIFT: THEAS SJOKOLADEKAKE

Hold dere fast..... Denne sjokoladekaken er glutenfri og laktosefri!! Og den er verken tør eller med sånn rar-glutenfri-smak. Den er rett og slett saftig og smaker som den beste sjokoladekaken jeg...

MIDDAGSTIPS: SCAMPISALAT

Jeg lagde scampisalat i går, og siden det er så godt, tenkte jeg å slenge det inn her som et lite middagstips. Den smaker ekstra godt dagen etter, så dette er både rimelig, enkelt og deilig :-) De...

TUTTIFRUTTI...

... er mitt nye mellomnavn. Jeg er inne i en fruktfase, hvor jeg spiser frukt og bær hver dag, hele tiden. Denne søndagen har ikke vært noe unntak. I dag har fruktskålen bestått av jordbær og druer...

ANOREKSI FOR EN DAG

I går satt jeg oppe til sent og zappet på TV'en. Plutselig kom jeg over TLC, som nettopp hadde rullet i gang en time med Kathrine Sørland, som skulle prøve å slanke seg til en "Size Zero", og ikke ...

VELKOMMEN I KLUBBEN

Jeg tror dessverre at jeg må ønskes velkommen i klubben for pollenallergikere.... Jeg har alltid kunnet rulle i gress og klatre i trær (...) uten så mye som å klø meg i øyet, men nå er jeg redd mor...

PARTY FOR TWO

I går feiret vi mamma sin bursdag på Tao, en asiatisk restaurant som ligger i området hvor Central Park starter. Det er den restauranten jeg er blitt anbefalt flest ganger, så kunne jo ikke gjøre a...

VIHULA MANOR COUNTRY CLUB

Under spa-oppholdet i Tallinn besøkte vi Vihula Manor Country Club. Definitivt det mest luksuriøse spahotellet vi så. En helt ubeskrivelig atmosfære, med små dammer og broer utenfor soveromsvindue...

MORGEN @ CLARION

Elisabeth fra Clarion og Heidi fra Region Stavanger, to herlige damer som tar godt vare på oss. Og for et smittende humør så tidlig på dagen! Har ikke sett på maken♥ Nå skal vi ut og se lit...