VÅR FØRSTE KJÆRESTEFERIE

God morgen, fine folk ♥ I går la jeg meg med høyhalset genser og sokker langt opp på leggen. Jeg bare visste at jeg kom til å våkne opp med grus i halsen i dag. Og jeg tok ikke...

DET HOLDER NÅ

Blire mer syden enn dette så faller sola ned! Lurer på om han som døpte bygningen bak meg bare: fuck it, nå vil jeg hjem for dagen. Ja, jeg tror det.  Finnes det fremdeles ting dere ikke vet ...

BARE LITT BABLING

Fler enn meg som har foreldre i starten av 50-åra, som tror de er Petter Northug og Marit Bjørgen? Foreldrene mine løper rundt i fjellene her - til og med på stranda tramper pappa rundt i høyt temp...

NULL INNHOLD

Hei og god lørdag ♥ På en skala fra 1 til 10 på koseligskalaen, var det en 11 å få kjæresten sin hit på besøk. Han skal ikke være her så alt for lenge, men det er et fint avbrekk fra liv...

TAKK TIL SINGLE IDA

I dag våknet jeg like blid som sola på himmelen her. For jeg har bestilt kjærestebesøk hit til Gran Canaria, og i dag setter han seg endelig på flyet ned! Jeg sjekket flytidene på mail i går k...

HOLA

Hola amigos! Se på den fine strandvesken, da. Haha! Dere skjønner hvorfor jeg følte meg teit da jeg stod på Nationaltheateret og hakket tenner med den eller? Den passet liksom ikke helt inn, blant ...

FØRSTEMANN TIL SYDEN

Hei fra Gran Canaria ♥ Jeg kan med glede meddele at flyturen ned hit gikk fint. Jeg oppførte meg eksemplarisk, og var bare redd den første halvtimen av turen. Hehe... Mamma og pappa er d...

TYPISK MEG PÅ REISE

Hei fra selveste Torp Airport! ♥ Nå har vi nettopp trykket i oss en knusktørr baguett fra Upper Crust - er det egentlig noen som liker de baguettene? For oss som ikke klarer majones...

MIN LILLE BARCELONA-GUIDE

Det er på tide å dele noen Barcelona-tips! Jeg forelsket meg helt i byen jeg. Den perfekte mixen av strand og storby, i tillegg til at det tar under tre timer å fly. Deilig å komme frem "levende", ...

BEACH DAY

- BARCELONETA BEACH -  Noen snapshots fra en nydelig dag på stranda her i Barcelona. Etter litt prøving og feiling fant vi ut at det var Barceloneta-området vi likte best, så der har vi tilbr...

VENNSKAPSRÅD OG VESKEKJØP

Er det noe jeg har lært om vennskap opp gjennom årene, så er det å si i fra om ting. Ikke la noe bygge seg opp. Hvorfor gå rundt og irritere seg, når det er vennen din som er irriterende. Bare å se...

SUPERTURISTENE

God morgen fra Barcelona ♥ Her våknet vi til grå og overskyet himmel i dag - fy søren så deilig! Det har vært veldig veldig varmt her de siste dagene, og jeg kjenner at det blir deilig m...

BRUNCH & CAKE

- BEST BREAKFAST IN BARCELONA -  Tusen takk til alle som har tipset oss om Brunch & Cake. Det var et så magisk sted at det fortjener sitt helt eget innlegg. Til tross for navnet, er dette det...

DET SKJER SÅ MYE RART

I dag har vi tilbragt over seks timer på stranda her i Barcelona. Strendene her er ikke noe å skrive hjem om - eller kanskje jeg bare er blitt litt bortskjemt hva angår strender opp gjennom. Men de...

ROOFTOP & PINA COLADAS

- HOTEL CATALONIA BARCELONA PLAZA -  Da vi ankom hotellet vårt Hotel Catalonia Barcelona Plaza, var vi litt sånn... Jaja, helt fint og greit, gammeldags interiør og sånt men who cares. Det va...

PÅ VEI TIL BARCELONA

Forrige uke tikket det inn en SMS fra Kristina: hvis vi ikke booker en tur nå så reiser jeg seriøst alene! Tror hun var like frustrert som meg over at vi har sittet "stuck" hjemme hele sommeren, me...

Q&A: CRUISE I KARIBIEN

I samarbeid med RCCL  Dette har tatt tiid! Men her er endelig Q/A-innlegget jeg lovte dere fra påskeferien min, da jeg var på reise med Celebrity Cruises i Karibien. Egentlig kjekt å ha dette...

FJERDE STOPP: LABADEE PÅ HAITI

i samarbeid med rccl Fjerde og siste stopp med cruiset var Labadee på Haiti, en privat øy som drives av Royal Caribbean. Da vi la til land fikk jeg helt sommerfugler i magen. For fra balkongen p...

TREDJE STOPP: FALMOUTH PÅ JAMAICA

i samarbeid med rccl Tredje stopp på reiseruten vår med Celebrity Reflection var byen Falmouth i Jamaica. Jeg har drømt om å besøke Jamaica lenge, så jeg gledet meg innmari mye til det! For de s...

EN LITEN TOUR PÅ SKIPET + RABATTKODE

i samarbeid med rccl I dag tenkte jeg å vise dere noen bilder av skipet jeg er på, nemlig Celebrity Reflection. Jeg valgte dette skipet og denne reiseruten etter å ha snakket med en som jobber i ...

FAMILIE PÅ TUR

i samarbeid med rccl                                                  ...

EN KONGELIG MORGEN

WELCOME TO MIAMI

i samarbeid med rccl Hei fra Miami! Fy søren så deilig det er å være på reisefot igjen, det har jeg savnet helt siden jeg landet på norsk jord i midten av januar. Vi kom til Miami i går kveld, e...

HVEM HADDE TRODD

Sponset opphold                                                   &...

Q&A - EF SPRÅKKURS PÅ HAWAII

I samarbeid med EF Språkkurs Nå tenkte jeg at jeg skulle svare på spørsmålene jeg har fått inn, som angår Hawaii og språkkurset til EF som jeg var på der :-) Jeg har svart en del på mail, så jeg t...

SNAPCHAT PÅ REISEN

Når du leser dette innlegget, sitter nok vi langt over skyene og snorker i hvert vårt flysete. Sikkert litt slitne og lei, men veldig enige om at det har vært så VERDT det. Disse ukene har virkelig...

SISTE DAG PÅ STRANDEN

De to siste dagene har det vært som om en hetebølge har truffet Honolulu. Det har i hvertfall føltes mye varmere enn det har gjort resten av oppholdet. Vi har badet hvert femte minutt uten å overdr...

BEACH & BOOKS

&n...

NÅ HOLDER DET

Dette er nesten litt flaut å innrømme, men vi har vært skummelt mye på The Cheesecake Factory her på Hawaii. HAHA! Vi oppdaget ved en tilfeldighet at det fantes her, og etter ett besøk var vi frels...

DET BLIR HELT UMULIG Å REISE HJEM

Akkurat nå hater jeg at jeg studerer. For hvis jeg ikke gjorde det, hadde jeg revet returbilletten i to og bare blitt her. I dag lå jeg på stranda og klarte ikke helt å slappe av, fordi jeg stresse...

TO MATCH MY BAG

Jeg er på reise i samarbeid med EF Språkkurs For å være helt ærlig, trodde jeg at jeg skulle være skikkelig happy når vi var ferdig med skolen her, og bare kunne nyte de siste dagene som fe...

ETTER SKOLETID

Jeg er på reise i samarbeid med EF Språkkurs I dag hadde vi vår første dag med vanlig skole, ettersom gårsdagen var mer som en introduksjon. Etter å ha tatt språktesten og hatt en muntlig p...

MENS JEG VENTER

Jeg er på reise i samarbeid med EF Språkkurs God kveld! ♥ Det er så vidt jeg klarer å holde meg våken, men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg skal nemlig få igjen to karakterer i da...

INNSJEKK PÅ EF STUDENTHJEM

I samarbeid med EF Språkkurs Da er vi på plass i vårt nye hjem! Vi var som sagt veldig spente på å flytte inn på EF sitt studenthjem. Det er jo ingen hemmelighet at vi ikke akkurat er en ba...

NYTT ÅR, NYTT EVENTYR

I samarbeid med EF Språkkurs                                               ...

GODT NYTTÅR

I dag hadde vi store planer om en nydelig strand og paddle boarding. Derfor var det litt skuffende å våkne opp til øspøs regnvær. Men vi måtte jo gjøre det beste ut av dagen likevel, og bestilte ta...

JEG HAR ALDRI OPPLEVD MAKEN

Jeg har bare vært på Hawaii i et og et halvt døgn, men jeg er allerede helt målløs over folkene her. De er så vennlige og gode at jeg aldri har opplevd maken. Og det gjelder ikke bare servitøren so...

ALOHA

Aloha fra Hawaii! Det er et lykkelig menneske som sitter og skriver til dere nå. Tenk at en 24 timers reise med fly kunne gå så smooth og problemfritt. Vi hadde masse plass, lite turbulens, en haug...

REGNINGEN OG EN LITEN HYPNOSE, TAKK

Jeg vet ikke om det gir noen mening, men den siste tiden har jeg følt meg litt sånn... Død på innsiden. Jeg har stort sett vært i godt humør selv om jeg har vært stresset og hatt det travelt, men j...

THIS IS WHAT I DO ALL DAY

Nå er det like før jeg tramper ned til resepsjonen og river ned en av de fem stjernene de har pyntet hotellnavnet sitt med. Haha! Med andre ord: det ordnet seg aldri med internett. Jeg måtte ned i ...

MOONLIGHT CINEMA

I går kveld dro vi på moonlight Cinema, altså utendørs kino her i Meloneras. Åh, det er så bucketlist-materiale! Skikkelig koselig. Selv om nesetuppen og tottelittene var ganske kalde mot slutten. ...

Å BADE MIDT I DESEMBER

Noen snaps fra dagen vår så langt! Vi begynner å bli friske i magen begge to, så i dag startet vi dagen med å få i oss litt frokost og legge oss ved bassenget. Vi har ennå ikke rukket å ta av oss t...

TRIPADVISOR ER MIN BIBEL

Haha, ååå. Jeg må nesten bare le. To sekunder etter at jeg postet innlegget i går kveld, løp jeg på do og kastet opp. Jeg har nærmest bodd på do frem til i dag morges. Og gjett om ikke Malin er bli...

LIFE IS BETTER BY THE POOL

Hola señoritas! En natt i hotellseng var etterlengtet. Da vi våknet i dag fant vi ut at vi hadde blitt lurt av klokken som hadde stilt seg selv tilbake til norsk tid, så da fikk vi en ekstra time å...

NOEN NYE WARSZAWA-TIPS

Girls weekend i storby = veldig gøy, men ikke noe jeg kommer til å gjøre mer av så lenge jeg er student og det ikke er ferie. Haha! I såfall må jeg holde meg til spa og middager, og droppe alle de ...

HEI FRA GARDERMOEN

Hei fra Gardis! Jeg hadde bloggfri i går, var rett og slett deprimert fordi jeg skulle ut og fly. Tankegangen til en som har flyskrekk: fy faen, hvorfor har jeg satt meg selv i denne situasjonen. T...

SISTE KVELDEN

Skjørt: Levis Bluse: Zara Solbriller: Céline Veske: Zara Siste kvelden vår tilbragte vi faktisk på stranden. Gutta ville se fotballkamp (snork), så da måtte vi spise middagen vår et sted hvor det ...

TENÅRINGEN I MEG

Etter noen lange måneder uten ordentlig trening og det folk flest vil kalle et "riktig kosthold", må jeg innrømme at jeg er blitt en lat jævel. Jeg påstod her om dagen at det var så deilig å starte...

PUERTO DE MOGAN

I dag fikk vi litt nok av solen alle mann, og kjørte oss en tur til Mogan. Etter min mening det fineste stedet her på feriesiden av øya - bare litt kjedelig at stranden er så lite fin. Men et helt ...

EN OVERDOSE NORDMENN

Da vi lå ved bassenget og slappet av i går, eksploderte det plutselig med nordmenn rundt oss. Lyden av trillekofferter og turkise taxfree-poser fra Gardermoen var over alt, og da skjønte vi det. Vi...

HER ER DU TRYGG MED CHANEL

Inneholder annonselenke Skjorte: H&M Skjørt: Levis Sko: her (annonselenke) Veske: Chanel  Haha, jeg ler meg i hjel. Lillebror og jeg ble enig om at det er helt trygt å bruke Chanel-veksen ...

WINING AND DINING

Det der med at jeg skulle bli flinkere til å skrive hvor klærne mine er fra, bleknet jo greit ut kan du si. Vel, den hvite buksen er fra Gina Tricot, blusen er fra Zara (jeg aner ikke om den s...

MANGLER BARE BADEDYRET

I dag har vi hatt en deilig dag ved bassenget. Altså, jeg er veldig glad for at vi var der alene, hadde blitt en smule flau hvis ikke. Vi har nemlig vært en gjeng med 8-åringer i dag, og baset rund...

EN BRA START PÅ DAGEN

For en fantastisk følelse å våkne her på Gran Canaria! I dag var det opp og hopp før sola stod opp, og ut på power walk med hele familien. Vi bor i Puerto Rico nå, noe vi aldri har gjort før. Puert...

VERDENS BESTE OVERRASKELSE

Ok, hva skjedde. I det ene øyeblikket sitter jeg sliten og lei, på en buss fra Kristiansand til Tønsberg. Bussen triller hjemover i sneglefart, og jeg gleder meg bare så sinnsykt mye til ...

BYE BYE BYE

... Som 'N Sync så fint sa det en gang i tiden. Da har vi forlatt vårt kjære pensjonisthotell, som på sine nettsider slår fast at hotellet er "for lovers only". Vi latet som om vi ikke fikk memoen,...

BUFFET-UTFORDRINGER

God kveld! I dag har vi hatt vår siste dag her i Igrane, og nå pakker vi koffertene mens vi forbereder oss mentalt på å stå opp et helt umennesklig klokkeslett for å fly hjem. Jeg har selvfølgelig ...

LITTA TUR TIL BOSNIA

Som nevnt besøkte vi Mostar her om dagen, en by i Bosnia-Hercegovina. Byen ble en del av UNESCO sin verdensarvliste for noen år tilbake, og mye av skadene fra krigen er derfor blitt bygget opp nøya...

EN STYGG FERIEFLAUSE

Hei direkte fra bassengkanten! Jeg har funnet meg et lite skyggehjørne, men sitter fremdeles og myser som en crazy person. Ting som blir vanskelig når man har sprøytet botox mellom øyenbryna: 1. Sm...

DUBROVNIK

I dag var vi på utflukt til Dubrovnik, og det er ingen tvil om at jeg har lyst til å reise på ferie dit. For et nydelig sted! Vi oppholdt oss for det meste i Old Town of Dubrovnik, og jeg ble gåend...

MORNING SNAPS

For en fantastisk morgen ♥ I dag våknet vi heldigvis til sol og blå himmel! Vi har nettopp spist frokost, og skal kaste oss rundt for å rekke en buss til Dubrovnik. Altså. Vi var egentl...

REGNVÆR OG NETFLIX

Denne svært spennende dagen i punkter:  1. Vi våknet opp til grå himmel og øsende regnvær, og måtte ha paraply for å komme oss bort til frokosten. God sommer!  2. Etter frokost visste v...

INGEN YACHTER ELLER PARTYSVENSKER

God kveld! Etter å ha ligget ved bassenget og lest hele dagen, bestemte vi oss for å legge ut på en aldri så liten gåtur. Vi bor litt utenfor en liten by som heter Igrane, og ville derfor gå dit...

FRAMME I KROATIA

Endelig framme i Kroatia! Hadde visst helt glemt å si hvor jeg var på vei, men det er altså her jeg er. Har gledet meg til å komme tilbake helt siden jeg var på Hvar i fjor, det er så fin...

MIN LILLE GUIDE TIL THASSOS

Før jeg reiser videre til neste destinasjon, må jeg gjøre meg ferdig med Thassos. Forstår det slik at jeg har mange lesere som skal dit i sommer, så nå er det vel på tide :-)  Mamma og jeg ha...

FRA STRANDKLOVN TIL UNGDOMSSKOLEN

Da jeg så dette bildet av meg selv på vei hjem fra en øde strand på Thassos, innså jeg at jeg seriøst er nødt til å kjøpe meg noen khaki shorts og hvite singleter. Ser jo pokker meg ut som en klovn...

GLAD JEG IKKE ER PÅ KJÆRESTEFERIE

Det er én liten detalj dere glemte å fortelle meg da jeg drømte om Hellas, greske salater og hus med blå og hvite detaljer. Venner og bekjente har også glemt å nevne det, og jeg er sikker på at det...

KVINNFOLK I CAB

For en dag vi hadde i går! Jeg vet ikke om det var en bra eller dårlig dag, men jeg tror var en bra en, selv om vi møtte noen hindringer på vår vei. En helt umulig bil, litt rygge- og parkerin...

KLAR FOR ROADTRIP

God morgen fra det fine, turkise havet! Nå har vi nettopp sittet på stranda og spist hotellfrokost - føles fortsatt som å spise hjemme hos en familie man ikke kjenner så godt. Brødskive med ost og ...

EN TUR RUNDT NABOLAGET

God kveld ♥ Her rullet vi nettopp opp i senga, mette som to ballonger. Seriøst. Hva er greia med at de serverer kake/dessert til regningen? Ja, jeg skjønner jo at det er en tips-greie. ...

JÆVLA YOGAKJERRING

Fly, buss, ferge, buss. Det var så deilig å komme fram til Thassos i går kveld! Vi kjørte rundt halve øya i solnedgang for å komme til hotellet, jeg skjønte fort at det er en fin øy. Og flytur...

ENDELIG KAN JEG SI...

... Hei fra Gardermoen! I dag reiser mamma og jeg til Hellas, weee! Snill som pappa er, kjørte han oss til flyplassen. Så takket være han fikk jeg beholde sydenfargen min (spraytan, yes yes). Hadde...

FIRE DAGER TIL AVREISE

Som den stressede studenten jeg er om dagen, har jeg nesten ikke rukket å tenke på at jeg reiser om fire dager. Sommerferiens første reise, med mamma som reisepartner. Fyttigrisen, så hyggelig! Tur...

MIN LILLE KØBENHAVN-GUIDE

SPISE OG DRIKKE:  Mad & Kaffe: amazing burger med fries og billedskjønn iste. Adresse: Sønder Blvd. 68 Illum Rooftop: nyåpnet, og har ikke fått vilt med skryt av maten sin. Derimot hy...

FARVEL

Hvis jeg kunne spist en slik frokost hver eneste dag, tror jeg at jeg hadde vært enda mer lykkelig enn jeg allerede er! Acai bowl er en bit av himmelen altså, nam nam.  I går var min siste da...

VI HAR VÆRT I TIVOLI

Jeg tror ikke jeg kunne tilbragt årets 1. mai på en bedre måte! I dag har solen virkelig varmet her i København. M og jeg brukte ettermiddagen vår i tivoli - helt til vi ble mette på popcorn-duft, ...

SHOPPING&ROSÉ

I natt sov jeg så godt i hotellsengen at jeg følte at jeg våknet fra koma da housekeeping tittet innom. Like før drømte jeg faktisk at jeg kjeftet på Maria fordi hun gledet seg så mye til hotellfro...

HELLO COPENHAGEN

Endelig framme i København hos min BFF! Trøtt som en søppelsekk, etter en tidlig morgen på Gardermoen og tidenes største glass vin før avgang. Pappa skulle tilfeldigvis på businessreise samtid...

THE PICTURES THAT NEVER MADE THE BLOG

Jeg er hjemme i Oslo igjen. Det er alltid litt kjedelig å komme hjem fra tur, men jeg er evig takknemlig for å ha sovet alene i min egen seng i natt. Med dyne, tenk det. I dag har jeg ing...

BLI GYLDEN, IKKE SOLBRENT

Annonse Nå er det 3 uker siden jeg begynte å ta betakaroten igjen, og jeg kommer ikke til å slutte før reisingen er lagt på hylla for i år. Jeg håper det blir en sommer med mye sol, både her hje...

BEACH CLUB LIFE

I går var vi på Amadores Beach Club, hvor vi hadde leid en privat luxury cabana. Man blir jo litt klein når det står Möet på alt, føler det blir litt det samme som å kjøre limmo til et utested, men...